Drop Down Menu

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Recensie Popoz (2015): Niet onaardig maar misschien iets te ambitieus.

genre: comedy, misdaad, actie

Popoz is een satirische serie op Comedy Central die de Amerikaanse politiefilm op de hak neemt. Het bestaat uit korte sketches met in de hoofdrol Randy (Sergio Hasselbaink) en Ivo (Huub Smit ook wel bekend van New Kids) waarin ze van de ene absurde situatie in een andere belanden. Vaak zijn deze sketches scherp en erg grappig. Maar hoe scherp blijft het als je van deze concept afstapt?

Zoals ik al een beetje vreesde werkt Popoz niet zo goed als een complete speelfilm. De grapdichtheid is beduidend minder en de kwaliteit van de grappen laat ook te wensen over. Maar gelukkig wordt dat goedgemaakt door het spel van Huub en Sergio. De twee hebben een hele goede chemie samen en blijven altijd interessant om naar te kijken. Noel Deelen als Coco de ongewenste stagiair vult hun goed aan en heeft een geweldige komische timing en zorgt eigenlijk voor de meeste humor. Het is op zich bewonderenswaardig en behoorlijk knap hoe goed de mensen achter Popoz de Amerikaanse politiefilm en series parodiƫren. Maar daarom is het jammer dat de film net iets te braaf is. De serie heeft geen enkele probleem om de grenzen op te zoeken. De film daarentegen is stukken milder. Gelukkig is Ancilla Tilia ook van de partij en haar optreden mag misschien een herhaling van dezelfde grap zijn ik persoonlijk kan er geen genoeg van krijgen. (De titel van de muziek track is Chat Up Line.)

Popoz is aardig genoeg en zeker geen tijdsverspilling. Maar de fans van Popoz moeten rekening houden dat het net iets minder is dan ze gewend zijn.